رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عابران بیشترین  قربانیان سوانح ترافیکی /توصیه‌های پلیس راهور به عابران پیاده

12:57 - 12 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۱۳۸۸
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بر ضرورت رعایت موارد ایمنی از سوی عابران پیاده تاکید کرد و گفت: شهروندان باید همواره از رفتار‌های غیرقابل پیش‌بینی از جمله کاهش یا افزایش سرعت در هنگام عبور، توقف ناگهانی، دویدن ناگهانی و... خودداری کنند.

عابران ببیشترین  قربانیان سوانح ترافیکی / توصیه‌های پلیس راهور به عابران پیاده

 به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،مسعود جبارزاده با بیان اینکه آمار‌ها حاکی است که بخش قابل توجهی از قربانیان سوانح ترافیکی تهران را عابران پیاده تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: اکثر این تصادفات نیز در ساعاتی از شب رخ می‌دهد که به واسطه تاریکی هوا، عابران پیاده به‌خوبی رؤیت نمی‌شوند.

به گفته وی همچنین کاهش دید راننده و خستگی و خواب‌آلودگی راننده نیز دیگر عامل بروز چنین تصادفاتی است.

جبارزاده در توصیه به عابران پیاده اضافه کرد: جهت اجتناب از وقوع چنین حوادثی توصیه می‌شود شهروندان عزیز حتی‌المقدور از پیاده‌روی در شب به‌ویژه در سطح سواره‌رو اجتناب کنند و اگر هم مجبور به عبور یا پیاده‌روی در بخشی از معابر هستند حتماً از لباس‌های روشن استفاده کنند، زیرا راننده قادر است عابر پیاده سفیدپوش را در فاصله دورتری رؤیت کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان باید همواره از رفتار‌های غیرقابل پیش‌بینی از جمله کاهش یا افزایش سرعت در هنگام عبور، توقف ناگهانی، دویدن ناگهانی و... خودداری کنند. زیرا چنین رفتار‌هایی باعث می‌شود که راننده نتواند به‌خوبی رفتار عابر پیاده را پیش‌بینی و از برخورد با آن جلوگیری کند.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *